سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخزن اسید - ناب زیست

 

مخزن اسید جهت ذخیره سازی و نگهداری اسید سولفوریک :

در واقع یکی از مهمترین تکنولوژی هایی که در عصر جدید به کار بسیاری از کافرمایان صنایع شمیایی آمده است ، تکنولوژی ساخت مخزن اسید می باشد. واژه اسید شما را به یاد مواد شیمیایی بسیار واکنش پذیر تجزیه کننده می اندازد که در صورت تماس با پوست دست شما موجب تخریب آن قسمت می گردد. اگر شما یکی از بسیاری از تولیدکنندگان انواع مخزن اسید هستید که در زمینه تولید مخزن اسید سولفوریک فعالیت می کنید    ، می دانید که ذخیره کردن اسیدها بالاخص اسید سولفوریک تا چه اندازه مهم استسوءاستفاده و غقلت در ذخیره سازی مناسب و دقیق  از این ماده شیمیایی بسیار خورنده می تواند صدمات شدیدی به نیروی کار و محیط اطراف وارد کنداما با توجه به بسیاری از متغیرها ، از کجا حتی شروع به تحقیق در مورد بهترین متریالهای مورد استفاده در ساخت مخازن ذخیره اسید سولفوریک می کنید؟ چه میزان از قبل با ذخیره اسید سولفوریک آشنا هستید و چه اندازه اکنون اطلاعات لازم در ارتباط با این ماده شیمیایی خورنده داریدهمه و همه به شما کمک خواهد کرد تا مخزن اسید مناسب را از معتبرترین برند انتخاب و خریداری نمایید.  با خواندن این راهنما صدها ساعت و هزاران میلیون و شاید میلیارد در اشتباهات ذخیره اسید سولفوریک صرفه جویی خواهید کرد.
کنجکاو هستید که بدانید در داخل مخزن اسید چه چیزهایی وجود دراد و در داخل مخزن اسید چه فعل و انفعالاتی ممکن است اتفاق بیفتد؟ پس به شما مشتریان و کاربران عزیز پیشنهاد می کنیم تا به مطالعه مطلب زیر بپردازید.  

اسید سولفوریک چیست؟

اسید سولفوریک یک اسید معدنی بسیار خورنده است که گزینه ها و متریالهای مورد استفاده در ساخت مخزن ذخیره سازی شیمیایی سنتی را به چالش می کشداین مایع چسبناک تیز ، بی رنگ تا کمی زرد در هنگام تولید به رنگ قهوه ای تیره رنگ می شود تا مردم را از خطرات آن آگاه سازد بزرگترین چالش در کار با اسید سولفوریک این است که یک اکسید کننده تهاجمی است آنقدر این اسید خورندگی بالایی دارد که کارفرمایان صنایع گوناگون که با این نوع اسید در ارتباط هستند نمی توانند به هر تولید کننده ای اعتماد کنند. قدرت خورندگی اسید سولفوریک قدرت مخازن تولیدی و طراحی بسیاری از مخازن ذخیره را به چالش می کشدمخازن و اتصالات شرکتناب زیستمی تواند به طور خاص برای ذخیره اسید سولفوریک و کاهش خطرات ترکیب شود.

چالش ها و مشکلات نگهداری و ذخیره سازی اسید سولفوریک :

هر شرکتی که اسید سولفوریک را ذخیره می کند باید کاملاً از خطرات این ماده شیمیایی برای تجهیزات و پرسنل شما مطلع باشد. لحظه ای غفلت در ارتباط با حمل و ذخیره سازی مناسب این اسید بسیار خورنده موجب به بار آمدن زیانهای بسیاری برای فضای صنعتی و بالاخص امنتی جانی پرسنل می گردد.اسید سولفوریک چالش های جدی ذخیره سازی زیر را ایجاد می کند  :

اسید سولفوریک بسیار سنگین است و یکپارچگی مکانیکی مخزن ذخیره شما را آزمایش می کندوزن ذاتی اسید سولفوریک به ماده محکمی نیاز دارد که بتواند فشار بار ایستایی را که به طور مداوم بر روی یک سوم پایین مخزن فشار می آورد تحمل کند. اسید سولفوریک یک اکسید کننده تهاجمی است برای جلوگیری از تخریب ، شکننده شدن و ترک خوردن مواد مخزن باید از محافظت های مناسبی استفاده کنید که منجر به نشت یا خرابی مخزن شود. اگر اسید سولفوریک با آب تماس پیدا کند ، باعث ایجاد بخار آئروسل سولفوریک اسید یا انفجار احتمالی می شود. اگر اسید سولفوریک بر روی فلزات ریخته شود ، می تواند یک گاز هیدروژن بسیار قابل اشتعال ایجاد کند. سوختگی های پوستی و دیگر بدن ناشی از اسید سولفوریک می تواند جدی تر از سوختگی حاصل از سایر اسیدهای قوی باشداسید سولفوریک هرچه را لمس کند  در لحظه تجزیه و بطور کامل نابود می کند و گرمای ناشی از این واکنش با آب می تواند آسیب ثانویه حرارتی ایجاد کند.

انواع مخازن جهت نگهداری اسیدهای خورنده :

هنگام بررسی محلول های ذخیره سازی مواد شیمیایی مانند اسید سولفوریک ، سه گزینه یا سه متریال موجود عبارتند از:

1-فولاد مخزن استیل

2-پلاستیک تقویت شده با فایبرگلاس (FRP)

3-پلی اتیلن یا پلی اتیلن متقاطع  

 مخازن استیل برای ذخیره اسید سولفوریک 98? مناسب هستنددر هر  غلظت دیگر ، باید با نوعی پوشش داخلی / آستر محافظت شودیک سیستم آستر پلی اتیلن با چرخش ساخته شده است تا از مخزن فولادی شما در برابر سخت ترین مواد شیمیایی محافظت کند تا مقاومت شیمیایی گسترده ای در کنار دوام و مقاومت مخزن فولادی به شما بدهد.مخازن FRP  یا همان مخزن فایبرگلاس با پوششهای داخلی متعدد و یک لایه ساختاری متشکل از الیاف شیشه خرد شده و رزین در دسترس هستندمخازن ذخیره سازی پلی اتیلن یا پلاستیک یا پلی اتیلن خطی هستند یا پلی اتیلن پیوند خورده با چگالی بالا . پلی اتیلن با اتصال متقابل با چگالی بالا یا XLPE ، یک رزین ترموست استاین به طور خاص برای کاربردهای مهم مانند ذخیره سازی مواد شیمیایی مهندسی شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با مخزن اسید به وب سایت ناب زیست مراجعه نمایید.